Як правильно підібрати електродвигун

Як правильно підібрати електродвигун
Правильно вибраний електродвигун повинен задовольняти ряду умов. Необхідна, щоб напруга двигуна відповідало напрузі мережі, а його потужність була близька до потужності машини. Двигун недостатньої потужності працює з перевантаженням і швидко виходить з ладу, двигун завищеною потужності характеризується великими втратами електричної енергії за рахунок зменшення к. п. д. і коефіцієнта потужності.
При виборі електродвигуна потрібно прагнути до того, щоб частота його обертання була як можна більш близькою до частоти обертання машини. Виконання обраного двигуна повинно повністю відповідати умовам навколишнього середовища.
Як відновити паспортні дані електродвигуна
Паспортні дані електродвигуна можна відновити експериментальним шляхом.
При визначенні номінального напруги електродвигуна слід пам'ятати, що воно може бути 127/220, 220/380, і 500 вольт. В електродвигунах розрахованих на напругу 500 В, обмотка статора з'єднана всередині корпусу двигуна і назовні виходять тільки три висновки. Це є характерною особливістю електродвигунів як старої, так і нової серії з номінальною напругою 500 Ст. Слід зауважити, що три висновки можуть бути і в електродвигунів, розрахованих на напругу 380/220 В (наприклад, серії АО2 третього і четвертого габаритів).
Для визначення номінального напруги обмотку електродвигуна з'єднують зіркою і в кожну фазу включають амперметр. Після цього двигун підключають до мережі напругою 380 В спочатку на 2...3 с, щоб переконатися в його справності механічної і відсутність замикання обмоток, а потім на більш тривалий час, протягом якого тахометром вимірюють частоту обертання ротора, амперметрами - струм холостого ходу статора. Якщо сила струму близька до значення, зазначеного в таблиці, то це означає, що напруга двигуна відповідає напрузі мережі. Якщо для даного типу двигуна (тип двигуна визначають за настановними розмірами) струм статора великий, двигун відразу ж відключають, так як його напруга не відповідає напрузі мережі і його обмотка може згоріти. Коли струм холостого ходу менше, ніж той, який зазначений у таблиці, то це свідчить про те, що двигун розрахований на напругу 500 У. Двигун потрібно піддати двогодинного випробування під номінальним навантаженням і уважно простежити за його роботою, силою струму в ланцюзі статора і нагріванням.
Як визначити початок і кінець обмоток електродвигуна, якщо втрачено металеві бирки на висновках
Висновки обмоток трифазних електродвигунів розмічають в два етапи. На першому етапі контрольної лампою визначають, до яких фазах належать висновки обмоток. З цією метою з затиском мережі через контрольну лампу з'єднують один з шести висновків статорної обмотки двигуна. Дротом, підключеним до іншого зажиму мережі, по черзі торкаються до кожного з решти п'яти висновків до тих пір, поки не загориться лампа. Це означає, що два висновки, приєднаних до мережі належать одній обмотці. Таким способом усі висновки обмоток поділяють на три пари по числу фаз. Після попарної класифікації кінців фазних обмоток починають другий етап - визначають початок і кінець обмоток. Для цього три обмотки з'єднують послідовно і включають в мережу напругою 220 В. Паралельно кожної обмотки підключають вольтметр з шкалою 80...100 Ст. При доладній включенні обмоток (тобто коли кінець першої обмотки виявиться з'єднаний з початком другої, а кінець другої - з початком третьої обмотки) вольтметри повинні показати однакову напругу. Якщо ж дві обмотки включені відповідно, а одна зустрічно, вольтметр, приєднаний до неї, покаже більшу напругу в порівнянні з іншими. Це пояснюється тим, що з-за зустрічного з'єднання однієї з обмоток електродвигуна в кожній з двох інших, включених відповідно, зменшуються магнітний потік і напруга на їх затискачах. На обмотці, включеної зустрічно двом іншим, напруга підвищується, так як в ній наводиться електрорушійна сила, обумовлена взаємної індукції двох інших обмоток. Якщо ж всі обмотки включені відповідно, тоді значення магнітних вад і електрорушійних у них рівні. На кінцях обмоток закріплюють металеві бирки з відповідними позначеннями.
Викладений спосіб розмітки висновків обмоток можна спростити, застосовуючи один вольтметр з вільними кінцями.
Як включити трифазний двигун в однофазну мережу 220 в
Іноді в розпорядженні домашнього майстра виявляється трифазний двигун тієї чи іншої потужності. Однією з задач при використанні такого двигуна є його підключення до мережі, як правило - однофазної, 220 вольт. Нагадаємо, що трифазний двигун, як правило, розрахований на 380 вольт і підключення до 3-х фазної мережі, оскільки має 3 обмотки. Тому що б змусити його крутитися, доводиться вдаватися до додаткових хитрувань. Існують кілька способів підключення трифазного електродвигуна до однофазної мережі 220 В. Якщо обмотки з'єднані в «зірку», то потрібно їх з'єднати в «трикутник»
Найбільш простий спосіб запуску базується на підключенні третьої обмотки електродвигуна через фазосдвігающій конденсатор. Корисна потужність, що розвивається двигуном в цьому випадку складає 50...60% від його потужності в трифазному включенні. Для нормальної роботи електродвигуна з конденсаторним пуском необхідно, щоб ємність використовуваного конденсатора змінювалася в залежності від числа обертів. На практиці ця умова виконати досить складно, тому використовують двоступеневе управління двигуном. При пуске двигателя подключают два конденсатора, а после разгона один конденсатор отключают и оставляют только рабочий конденсатор.
Рис. 1 Принципиальная схема включения трехфазного электродвигателя в сеть 220 в., где
С р - рабочий конденсатор;
С п - пусковой конденсатор;
П1 - пакетный выключатель
После включения пакетного выключателя П1 замыкаются контакты П1.1 и П1.2, после этого необходимо сразу же нажать кнопку «Разгон», После набора оборотов кнопка отпускается. Реверсирование электродвигателя осуществляется путем переключения фазы на его обмотке тумблером SA1.
Ємність пускового конденсатора Сп вибирають в 2..2,5 рази більше ємності робочого конденсатора. Ці конденсатори повинні бути розраховані на напругу в 1,5 рази більше напруги мережі. Для мережі 220 В краще використовувати конденсатори типу МБГО, МБПГ, МБГЧ з робочою напругою 500 В і вище. За умови короткочасного включення в якості пускових конденсаторів можна використовувати і електролітичні конденсатори типу К50-3, ЭГЦ-М, СЕ-2 з робочою напругою не менше 450 Ст.
Для більшої надійності електролітичні конденсатори з'єднують послідовно, з'єднуючи між собою їх мінусові висновки, тобто виходить як би неполярний конденсатор, і шунтують резистором R1 з опором 200...300 Ом
Резистор R1 необхідний для видалення залишився електричного заряду на конденсаторах. Загальна ємність з'єднаних конденсаторів складе (С1+С2)/2.