Двигуни асинхронні трифазні кранові серії MTF

Кранові електродвигуни серії МТF з фазним ротором призначені для приводу кранових та інших механізмів загального призначення, робота яких характеризується короткочасним і повторно-короткочасним режимами, а також великими кратностями перевантажень.
Електродвигуни серії МТF характеризуються високою перевантажувальної здатністю, великими пусковими моментами при порівняно невеликих пускових струмах, а також малим часом розгону. Кратність пускових і максимальних моментів по відношенню до номінального становить 2,3 - 3,5.
Структура умовного позначення
MTF X1X-X:
MTF - кранові двигуни з класом нагрівостійкості ізоляції F (з фазним ротором);
X - умовна величина зовнішнього діаметра пакета статора (3; 4);
1 - порядковий номер серії;
X - умовна довжина пакета статора (1; 2);
X - число полюсів (6; 8; 6/16; 4/24).
Номінальний режим роботи повторно-короткочасний з відносною тривалістю включення, що дорівнює 40%.
При роботі електродвигунів в повторно-короткочасному режимі тривалість робочого циклу 10хв (тривалість включення + пауза) по ГОСТ 18374.
Механічні характеристики електродвигунів на напругу 380В і частоту струму 50Гц не відрізняються від характеристик електродвигунів на напругу 220, 240, 400, 415 і 500В, за винятком струму статора, який змінюється назад пропорційно напрузі. Характеристики, наведені для електродвигунів на частоту 50Гц, прийнятні для електродвигунів на частоту струму 60Гц за умови зміни масштабу ковзань обернено пропорційно частоті, масштабу струмів при одному і тому ж напрузі (на 50 і 60Гц) прямо пропорційно частоті.
Каталожні дані і характеристики електродвигунів для всіх напруг і частот встановлені на 380/220В і 50Гц. При переході від однієї напруги до іншого (або до іншої частоті) витки обмотки статора перераховуються не точно пропорційно напрузі або обернено пропорційно частоті, так як можливі відхилення значення магнітного потоку електродвигунів різних виконань до 5% від значення магнітного потоку електродвигунів на напругу 380/220В і частоту 50Гц. У зв'язку з цим можливі розбіжності номінальних даних електродвигунів окремих виконань від наведених в каталозі. Зокрема, на 5% можуть відрізнятися значення напруг і струмів ротора, причому при збільшенні магнітного потоку напруга між кільцями ротора збільшується, а струм ротора на стільки ж зменшується. Відхилення ККД, соѕ, струму статора і моментів лежать в межах, допустимих ГОСТ 18374.
Двошвидкісні електродвигуни призначені для кранових і металургійних приводів, які потребують сталого ступінчастого регулювання швидкості і працюють в повторно-короткочасному режимі з частими пусками і гальмуваннями. Шкала потужностей на меншому числі полюсів, як правило, відповідає основній шкалі одношвидкісних двигунів.
Конструкція і принцип дії
Кранові та металургійні електродвигуни мають однакову конструкцію і відрізняються ізоляцією, обмотувальними даними і лакофарбовими покриттями.
Основне конструктивне виконання ІМ1001 (ГОСТ 247979) горизонтальне на лапах з одним зведеним кінцем валу. Кінці валів електродвигунів 3-го габариту циліндричні (ГОСТ 1208066), 4-го габариту конічні (ГОСТ 1208172).
Габаритні, установочні і приєднувальні розміри фазних і короткозамкнених електродвигунів наведено на рисунку. Допуски на настановні і приєднувальні розміри по ГОСТ 859271.
Електродвигуни виготовляються також у виконанні з фланцем, на лапах, з горизонтальним і вертикальним валом виконання ІМ2001 і ІМ2011. Для електродвигунів 4-го габариту горизонтально-фланцевого виконання з фазним ротором рекомендується передбачити додаткову опору під лапами в разі пошкодження фланцевого кріплення двигуна.
Так як електродвигуни розраховані на роботу в середовищі з підвищеною вологістю і запиленістю, то основним виконанням електродвигунів є закрите з зовнішнім обдувом. Для збільшення охолоджуючої поверхні на станині є поздовжні ребра. Станина в підшипникові щити електродвигунів чавунні. Коробка висновків статорної обмотки розташовується на верхній частині станини і має з лівої і правої сторін по одному отвору для введення живильних кабелів через самоуплотняющийся сальник (втулку). У гумової втулки прорізається гладке отвір трохи меншого діаметра вхідного кабелю. У невикористаній отворі сальник (втулка) залишається. Вивідні кінці статорної обмотки закінчуються в коробці висновків кабельними наконечниками.
Обмотка статора електродвигунів катушечна, одношарова, одношарово-двошарова або двошарова всыпная, намотана з круглого дроту.
Електродвигуни виготовляються в закритому обдуваемом виконанні, з фазним ротором, крім того, в захищеному виконанні з незалежною вентиляцією. Основне охолодження двигуна досягається зовнішнім обдувом, який забезпечується вентилятором, закріпленим на валу ротора з зовнішнього боку електродвигуна. Вентилятор має радіальне розташування лопаток, так як двигун розрахований на роботу при будь-якому напрямку обертання.