Мотор-редуктор

Редуктор – самостійна складальна одиниця, соединяемая з електродвигуном і робочою машиною муфтами або відкритими передачами.
Редуктор служить для зменшення частоти обертання і збільшення крутного моменту. У корпусі розміщені зубчасті або черв'ячні передачі, нерухомо закріплені на вали. Вали спираються на підшипники, розміщені в гніздах корпусу.
Тип редуктора визначається складом передач та положенням осей обертання валів в просторі. Для позначення передач використовують великі літери російського алфавіту по простому мнемоническому правилом: Ц – циліндрична, П – планетарна, До - конічна, Ч – черв'ячна, Р – глобоидная, В – хвильова. Кількість однакових передач позначається цифрою. Осі валів, розташовані в горизонтальній площині, не мають позначення. Якщо всі вали розташовані в одній вертикальній площині, то до позначення типу додається індекс Ст. Якщо вісь швидкохідного вала вертикальна, то додається індекс Б, а до тихоходному відповідно – Т.
Мотор – редуктори позначаються додаванням спереду букви М. Наприклад, МЦ2СВ означає мотор – редуктор з двоступеневої співвісної циліндричною передачею, де горизонтальні осі обертання валів розташовані в одній вертикальній площині, тут не індекс, тому пишеться поруч з великої літери.
Позначення типорозміру редуктора складається з його типу і головного параметра його тихохідної ступені. Для циліндричної, черв'ячної глобоидной передачі головним параметром є міжосьова відстань; планетарної – радіус водила, конічної – діаметр основи делительного конуса колеса, хвильовий – внутрішній посадковий діаметр гнучкого колеса в недеформованому стані.
Під виконанням приймають передаточне число редуктора, варіант складання і форми кінців валів.
Варіант складання циліндричних редукторів і форми кінців валів по ГОСТ 20373-74; черв'ячних редукторів – за ТУ 2.056.218-83, а коническо – циліндричних редукторів – ГОСТ 20373-80.
Основна енергетична характеристика редуктора – номінальний момент ТН, що представляє собою допустимий крутний момент на його тихохідному валу.
Нові редуктори мають гладкі підстави корпусів з утопленими лапами, а кришки мають горизонтальні поверхні верхніх частин, службовці технологічними базами (рис.1).
Корпуси редукторів нової конструкції мають наступні переваги:
1. Збільшений об'єм масла, що збільшує термін його придатності.
2. Можливість виключення фланців, як основного джерела неплоскостности.
3. Велика жорсткість підстави і податлива кришка корпусу, що покращує віброакустичні властивості.
4. Менше викривлення при старінні, що виключає витікання масла;
5. Зменшення відмов приблизно на 30% із-за підвищеної міцності утоплених лап.
6. Спрощення дренажирования накопиченого масла від розбризкування з підшипникових вузлів.
7. Можливість підвищення точності розташування осей валів.
8. Простота зовнішньої обробки.
9. Відсутність цековки під головки стяжних гвинтів корпуса з підставою.
10. Забезпечення вимоги технічної естетики.